vilmapettersson

Alla inlägg under november 2012

Av Vilma Pettersson - 19 november 2012 22:26

 

Samuel och Dagmar!


 

Doris och Lars!



 

Jag


 

Jag och Sonja!


 

Jag


 

Min lillasyster!


 

Jag i Grekland


 

Camilia (En häst på Åkerby)


 

Jag






Av Vilma Pettersson - 19 november 2012 22:13

Hej nyss så var jag och Freia på Åkerby.   Jag höll på lite med Caramia och Freia höll på lite med Magic   

Och så putsade jag Caramias sadel och träns   Här är två bilder!



   

Bogart!




 

Caramia!




Av Vilma Pettersson - 19 november 2012 16:23

                                                  
                          Citrus

Det var en dressyrlektion och sen när vi skulle galoppera och när alla andra sakta av så fortsatte han att galoppera och jag fick inte stopp på honom! Och när han  galopperat några varv så gjorde han snäv sväng och då studsa jag lite och sen så flög jag rakt in i väggen!! Och så rulla jag ett varv på marken så jag blev alldeles smutsig och sen fick jag byta till Farino.

 




                                       Racé

Vi skulle rida med jockey läder alltså skit korta läder. Och sen när vi skulle galoppera hade inte våran ridlärare Viktoria sagt till att vi måste stå upp. Och Racé var först med att börja galoppera och då studsa det så mycket att han började bocka och då flög jag rakt in i väggen.



 



                                            

                                        Teddy

Jag red på Teddy och då viftade Jennifer med ett spö och dpå bockade Teddy och jag ramlade av.

 



                                 Thessan

Det var så att jag hoppade med henne och efter hindret så ramlade jag av och då så fastnade jag i stigbygeln och då drog hon mig en bit fast hon bara skrittade hon sprang inte.

 



Ps. Jag har ramlat av fler gånger på Thessan och Teddy men jag skrev bara om en av dom.



Hejdå!!

Av Vilma Pettersson - 19 november 2012 15:56

Först så fick Doris två döfödda ungar som hon la i kisslådan och så begravde vi dom i trädgården.


Sen så fick Doris en ny kull med 6 ungar, Samuel, Signe, Mini Hoppe, Valter, Åke, Dagmar. Och just nu så har vi Signe, Samuel och Dagmar, och Åke bor med hans pappa Lill Hoppe i ett stall, och Valter och Mini Hoppe bor hos Freia.


Sen så smet Lill Hoppe och då blev det en till kull till med 3 ungar, Ulf, Bettan och Monica. Ulf bor hos Freia, Monica och Bettan bor hos en turk i stockholm.


 

Doris!!


 

Lill Hoppe!!


Hejdå!





Av Vilma Pettersson - 19 november 2012 15:04

Hej idag så tog jag spruta och det var HEMSKT! Den gjorde jätte ont..   Men nu är det bara en kvar  


 


Hejdå!

Av Vilma Pettersson - 18 november 2012 21:19

Jag ska ha en frågestund till!   Från idag (söndag) till fredag (23/11) Fråga på och bara ÄRLIGA svar!


 



Hejdå!

Av Vilma Pettersson - 18 november 2012 21:14

Hej imorrn så ska vi ta den andra livmodercancer sprutan för man tar tre stycken och vi har redan tagit en! Längtar verkligen inte!!  


 


Hejdå!!:(

Av Vilma Pettersson - 18 november 2012 20:54

Hej idag så åkte Freia,jag och Åsa (Freias mamma) till Teddy,Dreamy och Happy    Men vi red bara på Dreamy för Happy kunde inte följa med för han har tappat en framsko och han kan inte stå själv så Teddy fick stanna i stallet med honom. Men när vi kom fram till paocken så skrittade Freia med Dreamy men efter en liten stund så började Dreamy trava och Freia fick inte stopp på henne och så höll hon på och gnägga och galoppera och sånt så vi skrittade tillbaka till stallet.. Men här är tre bilder!  


 

Teddy!


 

Åsa, Dreamy och Freia!


 

Happy!



Hejdå!

Presentation


Vilma Pettersson

Fråga mig

42 besvarade frågor

Omröstning

Är du i "kiss och bajs" åldern just nu?
 Ja!
 Nej
 Nej aldrig har aldrig vart det heller för jag är inte en tönt!!
 Bajsa på dig..
 Ja självklart det är väl alla?

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards